onsdag den 21. januar 2015

Den desperate husmor og hendes teenager

Jeg har en teenager - ja, faktisk har jeg 2, men den ene har vist slet ikke opdaget at man skal være umulig og irriterende fra man er 13 til man er 19, for han er god som dagen er lang og har altid været det. Nu rammer han snart de 19 år og jeg tænker, at hans teenageoprør nok bare udeblev.

Den anden derimod. Hun er født som teenager og i en alder af 15 år er hun fantastisk at være sammen med det meste af tiden, men der er også dage, hvor jeg ville ønske jeg lige kunne sende hende et andet sted hen.

Som kun en teenager kan mene, synes hun jo at alt er vores skyld. Forleden mistede hun sit dankort, fordi hun havde det i samme lomme som sin telefon og så røg det sandsynligvis ud af lommen da hun tog telefonen op.

Godt så.....hvordan kan det så blive vores skyld?

Jo det kan det, fordi vi begge var ude at rejse og derfor ikke havde lavet madpakke til hende. Hun gad ikke selv og måtte derfor købe mad på skolen og derfor havde hun sit dankort med og så kan enhver (15-årig) da regne ud at det så er vores skyld, at hun mistede kortet.

Ingen skade skete, men hun må nu undvære sit kort til der kommer et nyt og os....ja, vi er bare dumme forældre. Den gode del af historien er at hun nu selv kan vælge hvilket billede der skal på kortet

Billede er lånt af Jyske Bank som også er dem, der passer på teenagerens penge


2 kommentarer:

  1. Det lyder meget bekendt!
    Drenge er vist lidt længere tid om at blive teenagere og piger kan næsten være født til det ;0D
    Som min veninde sagde om teenagere, så går drenge ind på deres værelse når de er 13 og kommer først ud 5 år senere. Jeg kan så sige at det gør piger ikke!

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig, drenge passer sig selv og piger de LEVER sig igennem teenageårene på godt og ondt

      Slet